ZDROWIE

zdrowie z dr soltan

nie tylko dla siebie


 Podaj adres e-mail i zapisz się!
 Co tydzień nowe informacje!!!

Nasz NEWSLETTER:




Żywność, która ogranicza proces zapalny

Przewlekłe zapalenie wiąże się z występowaniem wielu problemów zdrowotnych od trądziku, alergii, zaburzeń jelitowych, neurologicznych, krążeniowych, stawowych - do autoimunoagresji. W XXI wieku trudno jest unikać czynników nasilających proces zapalny takich jak dieta bogata w mięso, tłuszcze, cukier, przetworzonej żywności, stresu, braku ruchu i snu, zanieczyszczeń środowiskowych.

Można jednak zrównoważyć te szkodliwe wpływy odpowiednimi produktami w codziennej diecie, które neutralizują czynniki prozapalne – przede wszystkim wolne rodniki i toksyny środowiskowe.

Najskuteczniejsze produkty to:

- owoce jagodowe i rodzynki, śliwki suszone,
- nasiona strączkowe (fasole, groch, soczewica, ciecierzyca), a także nasiona soi
- łosoś
- przyprawy: rozmaryn, tymianek, kurkuma, oregano, bazylia, cynamon, natka – imbir
- marchewka, dynia, morele, słodkie ziemniaki,
- wiśnie
- jarmuż, brokuly, brukselka, rukola
- orzechy włoskie
- herbata, szczególnie zielona, ale także czarna, biała

Powinnyśmy wprowadzić je do naszej diety i stosować regularnie. A wtedy będziemy zdrowsi i poczujemy się lepiej.