ZDROWIE

zdrowie z dr soltan

nie tylko dla siebie


 Podaj adres e-mail i zapisz się!
 Co tydzień nowe informacje!!!

Nasz NEWSLETTER:




Postanowienia noworoczne, na jak długo?

Witam, 

Zaczął się nowy rok i często właśnie wtedy postanawiamy coś w życiu zmienić na lepsze.Podejmujemy wielkie wyzwania, problem w tym, że wększość z nas ich nie realizuje. Są za trudne, za dużo wysiłku, czasu, energii wymagają.

Może tym razem inaczej, mniejsze postanowienia łatwiejsze do realizacji? Zaczynamy od pytania co dla nas jest ważne i dlaczego, to zwiększa motywację i szanse na sukces.

A oto kilka propozycji postanowień:

  • codziennie pobyt na powietrzu 20/30 minut, bo redukcja stresu i wytwarzanie witaminy D,
  • zwiększenie codziennej aktywności - parę ruchów przy myciu zębów czy parzeniu kawy, chwila zabawy z dzieckiem czy psem, odśnieżanie, używanie schodów zamiast windy,
  • przygotowanie alarmowych przekąsek gdy chwyci głód, w samochodzie, torebce, pracy. Garść orzechów, suszone i świeże owoce, jogurt naturalny, itp. więcej warzyw, szczególnie liściastych i kolorowych, surowych,
  • więcej wody - zawsze rano szklanka wody z cytryną a potem kubek kawy czy herbaty plus szklanka wody
  • usunięcie z widoku a najlepiej z domu ciastek, słodyczy, zastąpienie ich suszonymi owocami, czekoladą 70%, owocami, nie zaglądamy do kuchni wieczorem,
  • zadbanie o zdrowszy sen: godzinę przed zamykamy telewizor, komputer, odkładamy telefon, wyciszamy się, ciemno i cicho w sypialni.

Na koniec jeszcze jedna rada:  wybieramy 1 cel na 1 miesiąc, w ten sposób kształtujemy  nawyki i nie czujemy się przytłoczeni ilością zmian.

A moje postanowienia noworoczne?

Więcej jeść ale odpowiednich produktów i mniej ćwiczeń ale skuteczniejszych. To recepta na zgrabna sylwetkę na długo.

Intrygujące zasady?