ZDROWIE

zdrowie z dr soltan

nie tylko dla siebie


 Podaj adres e-mail i zapisz się!
 Co tydzień nowe informacje!!!

Nasz NEWSLETTER:




PIERWSZY TYDZIEŃ PROGRAMU

Zaczynamy!!!

Masz mieszane uczucia: trochę obaw, trochę ekscytacji... To normalne, zdecyduj się na działanie!!!

Pierwszy tydzień zaczynamy od oceny naszej sytuacji.

Ocena zdrowia

            obecne i przebyte choroby, urazy

  • waga, obwód talii i bioder, ciśnienie tetnicze 
  • ocena wydolności i aktywności fizycznej
  • ewentualnie badania wskazane przez lekarza

Ocena priorytetów - czyli co dla Ciebie jest najważniejsze:

  • zdrowie
  • samopoczucie
  • dobry wygląd
  • jakość i długość życia

Zadania dla Ciebie każdego dnia:

  • dodaj 1 porcję owoców i 1 porcję warzyw 
  • dodaj 10 minut chodzenia - marsz, spacer, schody
  • dodaj rano i wieczorem po 10 głębokich oddechów
  • dodaj 20 minut dla siebie kąpiel, drzemka, hobby, książka, relaks
  • dodaj 10 minut na zastanowienie się po co żyjesz

Wskazane:

  • krokomierz albo fitness tracker/ opaska sportowa/, aplikacja w telefonie
  • waga, najlepiej z analizatorem składu ciała
  • centymetr krawiecki
  • notatnik/zeszyt

Zdrowe odżywianie to: woda, warzywa, owoce, kasze, pieczywo pełnoziarniste, warzywa strączkowe, orzechy, ryby, jogurt, jajka, drób, niewiele innego mięsa, zioła i przyprawy, czekolada minimum 70%, herbata szczególnie zielona, kawa,

Najlepsze jest gotowanie: na parze lub w małej ilości wody, pieczenie, duszenie.

Aktywność fizyczna to: prosty test kondycji:  wejście na 3 piętro, bez zadyszki, bez przystawania, dotknięcie podłogi dłońmi, stanie na jednej nodze kilkadziesiąt sekund.

Jeśli nie byliśmy aktywni powoli wprowadzamy więcej ruchu, zaczynając od chodzenia. Bardziej aktywni mogą dodać inne formy ruchu: pływanie, jazda na rowerze, ćwiczenia oporowe, gry zespołowe.

Oddychanie

Bez oddechu nie żyjemy po kilku minutach. Głębokie, spokojne oddychanie dostarcza więcej tlenu do płuc i do krwi, redukuje stres, uspokaja.

Czas dla siebie: odpoczynek, ulubione zajęcia, zainteresowania to sposób na regenerację, redukcję stresu, dodanie radości i zadowolenia z życia.

 

Nie żyjemy za karę!

No i jak?

Dasz radę? winkyessmiley

Więcej informacji na FB i na tej stronie.