ZDROWIE

zdrowie z dr soltan

nie tylko dla siebie


 Podaj adres e-mail i zapisz się!
 Co tydzień nowe informacje!!!

Nasz NEWSLETTER:




Jak odchudzić Święta?

Wszyscy wiemy, że za dużo jemy w tym okresie. To tradycyjne, smaczne potrawy, rodzina i przyjaciele zebrani przy stole...

Dlatego lekarze nie znoszą dyżurów w Święta, bo kolka wątrobowa, dna moczanowa, kac, niestrawność czy zatrucie - utrapienie.  A można tego uniknąć. 

Co łatwo można zmienić?

  • wprowadż do menu lekkie zupy, sałatki i surówki, 
  • przygotuj mniejsze ilości potraw,
  • zmniejsz ilość tłuszczu, śmietany, majonezu,
  • upiecz karpia zamiast smażyć w panierce (ja piekę go z natką i grzybami -jest pyszny i mniej pracy),
  • ogranicz ilość ciast, przygotuj lekkie desery,
  • zmniejsz w przepisie o 1/3 porcję cukru i tłuszczu, można je zastapić musem jabłecznym, oliwą, jogurtem, stevią
  • śledzia można podać z cebulą, jabłkiem i jogurtem,
  • wigilijny kompot z owoców jest wystarczająco słodki,

Zjedz na śniadanie: owsiankę, jajko na twardo, twarożek.

Wypij szklankę wody na początku uczty.

Zaplanuj czego zjesz trochę więcej, czego mniej a co możesz pominąć. Apetyt  zaspokajają 4 kęsy, reszta to łakomstwo. 

A w świąteczne dni? 

Jedz warzywa, owoce, orzechy, pij kompot lub wodę. Zupy, sałatki a nawet odpowiednio przygotowany bigos mogą być lżejszym uzupełnieniem jadłospisu. Pieczona ryba, indyk czy kurczak to także zdrowszy wybór. Pamiętaj, że alkohol wzmaga apetyt, a skutki nadmiaru są przykre i niezdrowe.

No i oczywiście pamiętajmy o ruchu -spacer, rower, zabawy na śniegu z dziećmi czy psem pomogą nam strawić te pyszności.

Po takich Świętach na pewno poczujesz się lepiej .